Wyróżniamy dwa podstawowe typy projektów upgrade:
- techniczny – celem projektu jest przejście na wyższą wersję systemu SAP bez dokonywania w miarę możliwości jakichkolwiek usprawnień,
- funkcjonalny - celem projektu jest dokonanie usprawnień w systemie.
Niektóre elementy obu typów można ze sobą mieszać, np. upgrade techniczny z realizacją drobnych usprawnień, czy upgrade techniczny z ustaleniem listy usprawnień i odłożoną realizacją. Z punktu widzenie projektu, upgrade to przedsięwzięcie w czasie, gdzie dokonywana jest aktualizacja używanej wersji oprogramowania. Upgrade do nowej wersji SAP standardowo powoduje aktualizację:
- konfiguracji standardowo dostarczanej przez SAP (ustawienia konfiguracyjne określają sposób realizacji procesów biznesowych w SAP),
- danych podstawowych w zakresie przeniesienia eksploatowanych danych do nowych tabel dostarczanych z nową wersją, z niezbędną konwersją w części, która nie była modyfikowana (dane podstawowe to dane słownikowe przechowywane w systemie, np. indeksy materiałowe, klienci itp.),
- danych transakcyjnych w zakresie przeniesienia eksploatowanych danych do nowych tabel dostarczanych z nową wersją z niezbędną konwersją w części, która nie była modyfikowana (dane transakcyjne to dane zawarte w księgowanych w systemie zdarzeń gospodarczych, np. faktury, ruchy materiałowe itp.),
- repozytorium w zakresie wszystkich obiektów słownika danych, np. definicje tabel, wglądów, struktur itp.,
- programów ABAP które realizują funkcjonalność biznesową w zakresie oprogramowanie standardowego dostarczanego przez SAP,
- danych sterujących niezbędnych do poprawnego działania systemu SAP konwertowanych automatycznie,
- języka polskiego aktualizowanego automatycznie.
|